2014. november 22.

Home made Adventi kalendárium

Pár nap múlva kezdetét veszi az adventi időszak, ha szeretnétek meglepetést szerezni testvéreteknek, unokatesótoknak, családtagotoknak, esetleg barátaitoknak, akkor akár ezzel is megtehetitek.

(Katt a képekre a nagyobb méretért!)

Ez az adventi kalendárium is abból a kupacból készült, aminek a képét pár napja tettük fel az oldalra. Lássuk, mire lesz szükségetek, ha úgy döntötök, belevágtok!

- 24 darab gyufásdoboz - bár én negyvennyolcat vettem, mert a CBA-gyufát túl kicsinek találtam magasságát tekintve
- 24 darab Milton-kapocs (én tizenhat millimétereset használtam)
- színes kartonlap az aljára és a tetejére
- csomagolópapír - lehetőleg karácsonyi a díszítéshez, a fiókok fedéséhez egyszerűbb az egyszínű
- ragasztó
- karácsonyi matricák
- olló
- tapétavágó
- cipődoboz
- vonalzó
- némi türelem
- cukorka, csoki, stb. ajándékként 

Első lépésként a gyufásdobozaink méretéhez viszonyítva  kivágunk két négyzetet a cipődobozból. A lényeg az, hogy ha közepére helyezzük a négy skatulyát, akkor arra körülbelül fél-egy centit számoljunk még rá.


Ha ezzel megvolnánk, akkor a színes kartonból kell most négyzeteket vágnunk, amiknek szintén nagyobbnak kell lenni az előzőeknél, hiszen azzal fogjuk befedni.

Ha ezzel megvolnánk, rajzoljuk körbe benne a cipődobozból kivágott négyzetet, ahogy az a fotón is látszik, végül a sarkokat vágjuk le, hogy rá tudjuk majd hajtani ragasztáskor, ha ezzel megvolnánk, akkor színes kartonból vágjunk rá fedlapot is, hogy elfedjük vele a karton színét. Ezt szintén rá kell ragasztani. A tetővel hasonlóan járjunk el, s amíg tovább dolgozunk, rakjuk könyvek alá ezt a két részt, hogy a lapokat kellőképpen összefogja a ragasztó.

Ismét méricskélés jön, s egyúttal elárulom nektek, ehhez kell a legnagyobb türelem szerintem. Most azt kell lemérnetek, hogy mekkora a gyufás skatulya fiókja. A csomagolópapírból vágjatok ennek megfelelő méretű darabokat, értelemszerűen huszonnégyet. Bár lehet ez a szám több lesz a végén, véletlenül belezavarodhat az ember, és így a gyufásdoboz mindkét végére kerülhet csomagolópapír.

Ha ezzel elkészültetek, jön is a következő fázis, ami nem más mint a csodás Milton-kapcsok behelyezése. Azt nem én csináltam, de segítőm szerint az a legegyszerűbb, ha hegyes körömvágóollóval kilyukasztjuk a skatulya elejét és utána dugjuk át a kapcsot, majd a két végét visszahajlítjuk. Ez lesz a fogantyú, hogy könnyebben ki tudjuk hozni a fiókokat.

Most jön a kedvencem, az építkezés; egyszerűen kezdjük el összeragasztgatni a gyufásdobozokat. Valahogy így:



Ezt addig csináljuk, amíg a végére nem érünk, ha meg akarjuk variálni, akkor félidőben, vagy éppen négy sor után fordíthatunk a dobozokon. Valahogy így fog kinézni. Én kicsit elméreteztem itt-ott a csomagolópapírt, így nagyobb, vagy kisebb lett, de azért az összhatás nem rossz. :) Plusz a szándék a fontos.


Ha ezzel megvagyunk, jöhet a számozás. Érdemes össze-vissza ráírni, hadd keressék! ;) Én a felíráshoz arany, illetve ezüst színű zselés tollat használtam. Vonjuk be csomagolópapírral gyufásdobozok szabadon maradt részeit, akár direkt vághatunk rá csomagolópapírból mintákat. Szerintem nagyon jól mutat. Ezután díszítsük kedvünkre!



A levágott sarkokkal összeragaszthatjuk még pluszban a tetején a dobozokat. Ezután ragasszuk rá legtetejét, és folytassuk a díszítést.



Ezután pedig töltsétek fel a fiókokat! :) Használjátok nyugodtan a fantáziátokat! Én például nem édességet tettem bele, mert akinek szántam, nem szereti. Így üzenetek, emlékek, írással kapcsolatos dolgok kerültek bele.
Remélem, nektek is és neki is tetszeni fog! :)
Jó munkát és kitartást hozzá, mert szerintem a végeredményt látva megéri babrálni vele.

További képek:







Aidemérának és a testvéremnek köszönöm a remek társaságot és a segítséget, így könnyebben ment az elkészítést!

Az ötlet a következő oldal láttán jött:
http://www.kreativvagyok.hu/kepeslap/adventi-naptar-sajat-kezuleg-gyufasdobozokbol/ 


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése