2015. január 18.

angel8 interjúja


Zsűritagjaink bemutatkozásai közül angel8-é maradt már csupán vissza, aki ezzel az interjúval mesél kicsit magáról, az íráshoz, véleményezéshez való viszonyáról, és szól az írókhoz is.






Mutatkozz be néhány mondatban! Mit érdemes rólad tudni a fandomon belül és a való életben?
Anita / angel8 vagyok, 29 múltam, régebben elég sok ficet írtam, mostanában már nem. (Pedig néha jó lenne…) (: A napjaimat 99%-ban kitölti a munkám, a kutyám, és azok az apróságok (a könyvek, a játék, az írás, a fotózás, a sport), amik abban segítenek, hogy ne őrüljek meg teljesen. Szerencsére mindig találok valami újdonságot a világban, amit meg akarok ismerni, tanulni, be akarom építeni az életembe.

Mik voltak a döntő érvek amellett, hogy elfogadd a felkérésünket? (Amit ezúton is köszönünk!)
Valójában a teljes meglepettség, amiért egyáltalán felkértetek, hogy van valaki, aki emlékszik rám a fandomból, hiszen nagyon régen írtam ficet utoljára. (Ami miatt vérzik is a szívem néha, mert nagyon tud hiányozni ez a mesevilág.) Én itt most nosztalgiázok egy picit, és nagyon élvezem! (:

Vettél-e már részt alkotóként vagy szervezőként kihíváson korábban? Ez valamelyest módosítja a hozzáállásodat a történetek véleményezéséhez?
Igen, még évekkel ezelőtt íróként részt vettem néhány kihíváson, de már akkor is állandó időhiánnyal küzdöttem, emiatt pedig nagyon nehéz volt időben leadni a történeteket. IEPP-es kihívások voltak főként, ha jól emlékszem, elsősorban SSHG történeteket kellett írni.

Voltál-e már valaha zsűritag? Ha igen, milyen tapasztalataid vannak?
Nem, ezt még nem próbáltam.

A zsűrizés, kritikaírás kapcsán, vannak-e rögzült szokásaid, meghatározó szempontjaid?
Szerintem fontos, hogy ne legyen részeg olvasás / kritikaírás közben, mert akkor  1. folyton vihogok, és elkalandozik az agyam, ergo nem figyelek eléggé; 2. össze-visszapötyögök a gépen, kiolvashatatlan szavakat írok kritikaként, amelyeket én ugyan zseniálisnak tarthatok, de a történet írója nyilván nem tud mit kezdeni azzal, hogy “LELCSÓHe”. Például.

Készülsz valamilyen módon a zsűrizésre?
Elteszem a bort. Leülök a gép elé. Elteszem a sört is. Semmi pánik. Elkezdek olvasni.

Mit jelent számodra a karácsony? Meghatározóak lesznek ezek az érzések, gondolatok, emlékek számodra a történetek befogadásánál?
A karácsony nekem leginkább rengeteg munkát jelent, meg utána két nap csendet és nyugit, amikor hazautazok a családomhoz Győrbe, és a fáradtságtól bezombulva zserbót, valamint rántott húst eszek a karácsonyfa alatt, amit utána lefojtok néhány szaloncukorral. Január közepéig a hajtás és a stressz mindennapos, semmi esély pihenni, de kb. ilyentájban szépen visszaállnak a dolgok a megszokott ütembe, ismét lesz idő mindenre az evéstől a pihenésig.

Vannak előzetes elvárásaid a készülő történetekkel kapcsolatban?
Ne legyen bennük sok helyesírási hiba, mert attól kiborulok, és kimegyek a borért.

Apró hóbagoly kopogtat az ablakodon, hogy üzenetet vigyen az íróknak. Mit írsz a pregamenre?
Írjatok. Írjatok sokat. Írjatok mindenfélét. Írjatok tiszta szívvel.





0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése